Gifted student in the culture of the school
Keywords:
gifted student, school cultureAbstract
The subject of the article is the problems related to the student's especially gifted and functioning in the culture of the school. The author shows the difficulties faced educational gifted students in the context of three fundamental aspects of the school culture: organizational culture, interpersonal relationships and the culture of personal and individual students and teachers.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Dyrda B., 2000, Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenie
szkolne uczniów zdolnych. Diagnoza i terapia, Impuls, Kraków.
Jówko E., 2009, Kultura szkoły. Raport z badań, (w:) Denek K., Koszyc T.,
Oleśniewicz P. (red.), Edukacja jutra, Wrocław.
Jówko E., 2014, Russian Scientific Journal, 1(39), ISSN 1995-4417, Russia.
Limont W., 2005, Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować,
GWP, Gdańsk.
Limont W., Cieślikowska J., Jastrzębska D., 2012, Zdolni w szkole, czyli
o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych, ORE,
Warszawa.
Olechowska A., 2016, Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.
Partyka M., 1999, Zdolni, utalentowani, twórczy, Centrum Metodyczne
Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, Warszawa.
Poleszak W., Porzak R., Kata G., Kopik A., 2014, Diagnoza i wspomaganie
w rozwoju dzieci uzdolnionych, ORE, Warszawa.
Poleszak W., 2015, /https://wyszukiwarka.efs.men.gov.pl/product/
specyfika-wsparcia-ucznia-zdolnego/attachment/2190.
Rezulli J.S., 1986, The Three – ring conception of giftednees: A developmental
model for creative productivity, (w:) R.J. Sternberg, J.E. Davidson
(ed.), Conception of Giftednees, London, New York, Cambridge
University Press.
szkolne uczniów zdolnych. Diagnoza i terapia, Impuls, Kraków.
Jówko E., 2009, Kultura szkoły. Raport z badań, (w:) Denek K., Koszyc T.,
Oleśniewicz P. (red.), Edukacja jutra, Wrocław.
Jówko E., 2014, Russian Scientific Journal, 1(39), ISSN 1995-4417, Russia.
Limont W., 2005, Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować,
GWP, Gdańsk.
Limont W., Cieślikowska J., Jastrzębska D., 2012, Zdolni w szkole, czyli
o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych, ORE,
Warszawa.
Olechowska A., 2016, Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.
Partyka M., 1999, Zdolni, utalentowani, twórczy, Centrum Metodyczne
Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, Warszawa.
Poleszak W., Porzak R., Kata G., Kopik A., 2014, Diagnoza i wspomaganie
w rozwoju dzieci uzdolnionych, ORE, Warszawa.
Poleszak W., 2015, /https://wyszukiwarka.efs.men.gov.pl/product/
specyfika-wsparcia-ucznia-zdolnego/attachment/2190.
Rezulli J.S., 1986, The Three – ring conception of giftednees: A developmental
model for creative productivity, (w:) R.J. Sternberg, J.E. Davidson
(ed.), Conception of Giftednees, London, New York, Cambridge
University Press.
Downloads
Published
26.11.2019
Issue
Section
Artykuły
How to Cite
Jówko, E. (2019). Gifted student in the culture of the school. Disabled Student. Sketches and Theses, 16(16(9), 225-234. https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/1168