Gifted student in the culture of the school

Authors

  • Ewa Jówko

Keywords:

gifted student, school culture

Abstract

The subject of the article is the problems related to the student's especially gifted and functioning in the culture of the school. The author shows the difficulties faced educational gifted students in the context of three fundamental aspects of the school culture: organizational culture, interpersonal relationships and the culture of personal and individual students and teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Dyrda B., 2000, Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenie
szkolne uczniów zdolnych. Diagnoza i terapia, Impuls, Kraków.
Jówko E., 2009, Kultura szkoły. Raport z badań, (w:) Denek K., Koszyc T.,
Oleśniewicz P. (red.), Edukacja jutra, Wrocław.
Jówko E., 2014, Russian Scientific Journal, 1(39), ISSN 1995-4417, Russia.
Limont W., 2005, Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować,
GWP, Gdańsk.
Limont W., Cieślikowska J., Jastrzębska D., 2012, Zdolni w szkole, czyli
o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych, ORE,
Warszawa.
Olechowska A., 2016, Specjalne potrzeby edukacyjne, PWN, Warszawa.
Partyka M., 1999, Zdolni, utalentowani, twórczy, Centrum Metodyczne
Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, Warszawa.
Poleszak W., Porzak R., Kata G., Kopik A., 2014, Diagnoza i wspomaganie
w rozwoju dzieci uzdolnionych, ORE, Warszawa.
Poleszak W., 2015, /https://wyszukiwarka.efs.men.gov.pl/product/
specyfika-wsparcia-ucznia-zdolnego/attachment/2190.
Rezulli J.S., 1986, The Three – ring conception of giftednees: A developmental
model for creative productivity, (w:) R.J. Sternberg, J.E. Davidson
(ed.), Conception of Giftednees, London, New York, Cambridge
University Press.

Published

2019-11-26

How to Cite

Jówko, E. (2019). Gifted student in the culture of the school. Disabled Student. Sketches and Theses, 16(16(9), 225–234. Retrieved from https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/1168

Most read articles by the same author(s)