‘Disabled Student. Sketches and Theses’. The past, present, future in the perspective of the 25 years

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34739/sn.2022.22.01

Keywords:

journal, inclusive education, social inclusion

Abstract

Journal ‘Disabled Student. Sketches and Theses’ was created in 1997. The journal has become a platform for the exchange of scientific ideas of researchers from domestic and foreign research centers. It also plays an important role in eastern Poland, giving the opportunity to present teachers’ achievements in the field of inclusive education, and this contributes to their development and self-education. By promoting the idea of social inclusion and counteracting social exclusion, the journal shapes correct social attitudes toward people with disabilities as well as the phenomena of marginalization and social exclusion.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Daniluk A. (1997), Integracja dzieci niesłyszących w warunkach szkoły masowej w zakresie nauczania początkowego, „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy”, nr 1, s. 48.

Jaroń J. (2000), Etyka osób niepełnosprawnych, „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy”, nr 4, s. 43.

Krause A. (2000), Integracja osób niepełnosprawnych w obliczu ponowoczesności – szanse i zagrożenia, „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy”, nr 4, s. 83.

Maciejewska A. (1997), Rehabilitacja: zakres terapii logopedycznej, „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy”, nr 1, s. 55.

Pytka L. (2000), Integracja w ujęciu interdyscyplinowym, „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy”, nr 4, s. 11.

Pytka L. (1997), Norma i patologia a tor ludzkiego cierpienia – refleksja wprowadzająca, „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy”, nr 1, s. 10.

Sobczak S. (2005), Niepełnosprawność integrująca sprawności, „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy”, nr 5, s. 15.

Sowa J. (2000), Relacje interpersonalne podmiotów współuczestniczących w procesie integracji, „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy”, nr 4, s. 33.

Stępnik-Świątek B. (1997), Program kształcenia i rehabilitacji studentów niepełnosprawnych, „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy”, nr 1, s. 27.

„Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy”, oficjalna witryna czasopisma, https://czasopisma.uph.edu.pl/index.php/studentniepelnosprawny/about, dostęp: 11.10.2022.

Szczerba L. (2000), Droga do integracji, „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozpra-wy”, nr 3, s. 55.

Zacharuk T. (1997), Uwagi o kształceniu integracyjnym, „Student Niepełnosprawny. Szkice i rozprawy”, nr 1.

Zacharuk T. (red.) (2004), „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy”, nr 4.

Published

2022-12-01

How to Cite

Zacharuk, T. (2022). ‘Disabled Student. Sketches and Theses’. The past, present, future in the perspective of the 25 years. Disabled Student. Sketches and Theses, (22(15). https://doi.org/10.34739/sn.2022.22.01