Let’s convert difficulties into opportunities! About the teaching difficulties of students of grades I-III as challenges for teachers

Authors

  • Paulina Kosznik-Osowicka Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni

DOI:

https://doi.org/10.34739/sn.2023.23.08

Keywords:

difficulties with studying, teaching difficulties, teaching failures, teachers' competences, early school teaching, challanges of early school education

Abstract

This article concerns the identification of challenges faced by teachers of grades 1-3. It focuses on students' teaching problems in the context of a challenge for the teacher. These considerations concern the role of teachers for the learning individual in terms of problems that arise in acquiring knowledge. The detailed objectives of the research were to provide knowledge about the commitment and determination of teachers in overcoming the teaching difficulties of their students and the entire spectrum of competences they possess. Research has shown that the main difficulty faced by students is concentration problems. In addition, teachers face various challenges: from contacts with specialists, through contacts with parents, to their expectations towards the school and the entire early childhood education system.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Dawid J.W., O duszy nauczycielstwa, Nasza Księgarnia, Warszawa 1927.

Falski M., Uwagi do Elementarza i Ćwiczeń elementarzowych, WSiP, Warszawa 1977.

Karpińska A., Drugoroczność – pedagogiczne wyzwanie dla współczesności, Trans

Humana, Białystok 1999.

Karpińska A., Niepowodzenia edukacyjne – renesans myśli naukowej, Trans Humana, Białystok 2013.

Kawczyńska M., Wypalenie zawodowe nauczycieli https://www.nowaera.pl/eduone /wypalenie-zawodowe-nauczycieli, dostęp: 20.07.2023.

Konopnicki J., Problem opóźnienia w nauce szkolnej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Kraków 1961.

Konopnicki J., Powodzenia i niepowodzenia szkolne, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1966.

Kozieł B., Spostrzeganie niepowodzeń szkolnych przez nauczycieli, uczniów i ich rodziców, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2011.

Kupisiewicz Cz., Niepowodzenia dydaktyczne. Przyczyny oraz niektóre środki zaradcze, Państwowe Wydawnictwa Naukowe, Warszawa 1972.

Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki ogólnej, Polska Oficyna Wydawnicza „BGW”, Warszawa 1995.

Kupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna, Wydawnictwo Graf Punkt, Warszawa 2000.

Łuczak B., Niepowodzenia w nauce. Przyczyny, skutki, zapobieganie, Oficyna Wydawnicza GP, Poznań 2000.

Olubiński A., Podmiotowość roli nauczyciela i ucznia. W świetle analiz i opinii społecznej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2001.

Radlińska H., Społeczne przyczyny powodzeń i niepowodzeń szkolnych, Nasza Księgarnia, Warszawa 1937.

Spionek H., Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, PWN, Warszawa 1985.

Szpunar M., Badania sondażowe w sieci, „Forum Akademickie” 2002, nr 7/8.

Published

2023-09-29

How to Cite

Kosznik-Osowicka, P. (2023). Let’s convert difficulties into opportunities! About the teaching difficulties of students of grades I-III as challenges for teachers. Disabled Student. Sketches and Theses, (16(23). https://doi.org/10.34739/sn.2023.23.08