The effects of co‐teacherʹs work with a disabled student in a grammar school with integrated classrooms in Stanisław Konarski Grammar School in Radom – case study

Authors

  • Maria Owczarek

Keywords:

co‐teacher, disabled student, integrated classroom

Abstract

Integration in school enables disabled students to contact their peers and interact in classroom and school community. The process significantly boosts disabled children’s self‐esteem, motivates them to overcome difficulties and weaknesses, broadens their knowledge and interests. For the rest of the students, integration is an opportunity to help the weaker ones. It also teaches them sensitivity towards the disabled children’s hardships and makes them more tolerant and accepting.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Bąbka J., Kompetencje nauczycieli zajmujących się edukacją integracyjną, „Wychowanie w Przedszkolu” 2001, nr 4.
2. Brown R., Maras P., Integracja, [w:] A.S.R. Manstead, M. Hewstone i in. (red.), Encyklopedia Blackwella, Psychologia społeczna. Jacek Santorski & Co, Warszawa 1995/96.
3. Dykcik W. (red), Pedagogika specjalna, Wyd. UAM, Poznań 1998
4. Majewski T., Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności, [w:] R. Ossowski (red.), Kształcenie specjalne i integracyjne. Materiały z konferencji, Kościelisko, 11‐13 marca 1999, MEN, Warszawa 1999.
5. Masierak‐Baran A., Różne oblicza integracji, [w:] „Rewalidacja” nr 1/(27)/2010.
6. Reber A.S., Słownik psychologii, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2000.
7. Winzer M., Ruch na rzecz integracji: zmiana paradygmatu czy historyczne następstwo?, [w:] A. Rakowska, J. Baran (red.), Dylematy pedagogiki specjalnej, Akademia Pedagogiczna, Kraków 2000.
8. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).

Published

2021-07-09

How to Cite

Owczarek, M. (2021). The effects of co‐teacherʹs work with a disabled student in a grammar school with integrated classrooms in Stanisław Konarski Grammar School in Radom – case study. Disabled Student. Sketches and Theses, 11(11(4), 83–119. Retrieved from https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/2486