The scenario of „integrating"
Keywords:
cooperation, integration, inclusionAbstract
The aim of this article is to present of elements which influence on shaping the evry day life skills; cooperation, integration and inclusion. The scenario of merging is directed to primary pupils class 4-6 to carry out during form period. To spread this notion as a crucial part of education UNICEF is involved as well as another organizations.
Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Dunaj B., Słownik współczesnego języka polskiego, Wyd. Wilga, Warszawa 1996.
2. Flis R., Praca w klasie integracyjnej, Wyd. Impuls, Kraków 2004.nś
3. Firkowska-Mankiewicz A., Edukacja – narzędziem przeciw wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych, [w:] L. Frąckiewicz (red.), Przeciw wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych. Warszawa, Wyd. IPiSS, Warszawa 2008.2(4)
4. Wiszejko-Wierzbicka D., Specjalne potrzeby ucznia czy szkoły? Przewodnik po edukacji włączającej pomocą w rozwijaniu kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły, „Niepełnosprawność – Zagadnienia – Problemy i Rozwiązania”, nr III/2012(4).
2. Flis R., Praca w klasie integracyjnej, Wyd. Impuls, Kraków 2004.nś
3. Firkowska-Mankiewicz A., Edukacja – narzędziem przeciw wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych, [w:] L. Frąckiewicz (red.), Przeciw wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych. Warszawa, Wyd. IPiSS, Warszawa 2008.2(4)
4. Wiszejko-Wierzbicka D., Specjalne potrzeby ucznia czy szkoły? Przewodnik po edukacji włączającej pomocą w rozwijaniu kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły, „Niepełnosprawność – Zagadnienia – Problemy i Rozwiązania”, nr III/2012(4).
Downloads
Published
09.07.2021
Issue
Section
Inclusion in practice
How to Cite
Zbroszczyk, D., & Franaszczyk, M. (2021). The scenario of „integrating". Disabled Student. Sketches and Theses, 14(14(7), 221-226. https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/2452