Scenariusz zajęć włączających
Słowa kluczowe:
współpraca, integracja, włączanieAbstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie elementów kształtowania umiejętności życiowych, takich jak: współpraca, integracja i włączanie. Proponowany scenariusz zajęć włączających skierowany jest do uczniów szkoły podstawowej z klas 4-6, do realizacji
na godzinie wychowawczej. W upowszechnianie tej koncepcji, jako istotnego ogniwa edukacji dzieci i młodzieży, włącza się między innymi organizacja międzynarodowa UNICEF.
Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Bibliografia
1. Dunaj B., Słownik współczesnego języka polskiego, Wyd. Wilga, Warszawa 1996.
2. Flis R., Praca w klasie integracyjnej, Wyd. Impuls, Kraków 2004.nś
3. Firkowska-Mankiewicz A., Edukacja – narzędziem przeciw wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych, [w:] L. Frąckiewicz (red.), Przeciw wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych. Warszawa, Wyd. IPiSS, Warszawa 2008.2(4)
4. Wiszejko-Wierzbicka D., Specjalne potrzeby ucznia czy szkoły? Przewodnik po edukacji włączającej pomocą w rozwijaniu kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły, „Niepełnosprawność – Zagadnienia – Problemy i Rozwiązania”, nr III/2012(4).
2. Flis R., Praca w klasie integracyjnej, Wyd. Impuls, Kraków 2004.nś
3. Firkowska-Mankiewicz A., Edukacja – narzędziem przeciw wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych, [w:] L. Frąckiewicz (red.), Przeciw wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych. Warszawa, Wyd. IPiSS, Warszawa 2008.2(4)
4. Wiszejko-Wierzbicka D., Specjalne potrzeby ucznia czy szkoły? Przewodnik po edukacji włączającej pomocą w rozwijaniu kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły, „Niepełnosprawność – Zagadnienia – Problemy i Rozwiązania”, nr III/2012(4).
Pobrania
Opublikowane
09.07.2021
Numer
Dział
Z praktyki inkluzji
Jak cytować
Zbroszczyk, D., & Franaszczyk, M. (2021). Scenariusz zajęć włączających. Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, 14(14(7), 221-226. https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/2452