ZNACZENIE TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WŚRÓD DZIECI Z ZABURZENIAMI NEUROROZWOJOWYMI

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34739/sn.2023.23.04

Słowa kluczowe:

rozwój dziecka, terapia integracji sensorycznej, zaburzenia neurorozwojowe

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie znaczenia terapii integracji sensorycznej (SI), prowadzonej wśród dzieci i młodzieży konfrontujących się na co dzień z zaburzeniami neurorozwojowymi. Przedstawiono w nim zastosowanie i przebieg terapii SI oraz jej zasady ustanowione przez samą prekursorkę tej metody – Anne Jean Ayres. W pracy zarekomendowano również Czytelnikom holistyczno-edukacyjny program Makaton oraz placówki usprawniające rozwój dzieci i młodzieży metodą integracji sensorycznej.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Bibliografia

Ayres A. (2021), Dziecko a integracja sensoryczna, Harmonia, Gdańsk.

Becelewska D. (2006), Repetytorium z rozwoju człowieka, Kolegium Krakowskie PWSZ, Jelenia Góra.

Brzezińska A. Appelt K. Ziółkowska B. (2016), Psychologia rozwoju człowieka, GWP, Sopot, s. 41.

Godwin Emmons P., Anderson-McKendry L. (2007), Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, K.E. Liber, Warszawa.

Kaczmarek B. (2014), Makaton w rozwoju osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, Impuls, Kraków, s. 18-24.

Kielin J. (2013), Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną, GWP, Sopot, s. 110-131.

Koomar J. (2014), Integracja sensoryczna. Odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli, Harmonia, Gdańsk.

Kranowitz C. (2012), Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego - diagnoza i postępowanie, Harmonia, Gdańsk.

Makaton.pl (s.a.), witryna internetowa, http://www.makaton.pl, data dostępu: 12.05.2023.

PPP 7 Gdańsk (s.a.), witryna poradni, https://ppp7.edu.gdansk.pl, data dostępu: 12.05.2023.

Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. (1996), Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne, PWN, Warszawa.

Trempała J. (2011), Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

29.09.2023

Jak cytować

Drzeżdzon, P. (2023). ZNACZENIE TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WŚRÓD DZIECI Z ZABURZENIAMI NEUROROZWOJOWYMI. Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, 16(23). https://doi.org/10.34739/sn.2023.23.04