Sfera kontaktów społecznych uczniów z niepełnosprawnością wzrokową uczęszczających do szkół integracyjnych i ogólnodostępnych – raport z badań

Autor

  • Milena Nazarczuk

Słowa kluczowe:

kontakty społeczne uczniów, niepełnosprawność wzrokowa, integracja, inkluzja

Abstrakt

Zaprezentowane w artykule wyniki badań pozwalają na wysunięcie wniosków praktycznych w kontekście planowania, organizowania i przebiegu wspólnego nauczania i wychowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością wzrokową z ich widzącymi rówieśnikami.

Pobrania

Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

1. Kazanowski Z., (2010), Uwarunkowania integracji społecznej uczniów niewidomych w grupie rówieśniczej, „Szkoła Specjalna” nr 1.
2. Klinkosz W., (2003), Sukces akademicki studentów niewidomych i słabowidzących a ich osobowość, Lublin, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
3. Maciarz A., (1999), Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Kraków, „Impuls”.
4. Majewski T., (1997), Poradnik metodyczny dla nauczycieli pracujących z dziećmi z uszkodzonym wzrokiem w systemie integracyjnym, Warszawa.
5. Majewski T., (2002), Tyflopsychologia rozwojowa: psychologia dzieci niewidomych i słabowidzących, Warszawa, Polski Związek Niewidomych, Zarząd Główny.
6. Niemiec M., (2009), Funkcjonowanie społeczne młodzieży niepełnosprawnej wzrokowo, [w:] A. Klinik (red.), Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych, Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls.
7. Ostrowska A., (2003), Kompetencje społeczne osób niepełnosprawnych, [w:] K.D. Rzedziecka, A. Kobylańska (red.), Dorosłość, niepełnosprawność, czas współczesny: na pograniczach pedagogiki specjalnej, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
8. Sakowicz A., (1994), Jak przedstawia się poziom akceptacji koleżeńskiej uczniów z wadą wzroku w starszych klasach szkół podstawowych?, „Szkoła Specjalna” nr 1.
9. Witkowski T., (1994), Konieczność zmiany stosunku do osób niepełnosprawnych, [w:] J. Fenczyn, J. Wyczesany (red.), Problemy edukacji i integracji osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem. Materiały Pierwszego Europejskiego Kongresu „Niepełnosprawni bliżej Europy” 19‐21 kwietnia 1993 r., Kraków, Polskie Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych, Zarząd Główny.

Pobrania

Opublikowane

2021-07-09

Jak cytować

Nazarczuk, M. (2021). Sfera kontaktów społecznych uczniów z niepełnosprawnością wzrokową uczęszczających do szkół integracyjnych i ogólnodostępnych – raport z badań . Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, 11(11(4), 13–28. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/2481