Motyle i Lodołamacze, czyli jak działa system wsparcia dla studentów z niepełnosprawnościami na Uniwersytecie Przyrodniczo Humanistycznym w Siedlcach

Autor

  • Beata Gulati

Abstrakt

Dwie statuetki Motyl i Lodołamacze, które otrzymał Uniwersytet Przyrodniczo Humanistyczny w Siedlcach za program kształcenia integracyjnego studentów z niepełnosprawnościami, dały autorce tego artykułu inspirację, aby przyjrzeć się, jak studenci ze swoimi potrzebami edukacyjnymi wpływają na działania Centrum Kształcenia i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Centrum działa w trzech obszarach nazwanych: Prestudent, Student i Post-student, oferując różnego rodzaju wsparcie stosownie do potrzeb
studentów, dzięki czemu uczelnia staje się fizycznie, edukacyjnie, psychologicznie i społecznie dostępna. Studenci są tu porównani do motyli, które przechodzą cztery fazy rozwoju, od ucznia w szkole, który poszukuje ścieżki rozwoju, następnie zapisuje się na studia i musi oswoić się z z zasadami panującymi w tym nowym środowisku jakim jest uczelnia, następnie zaczynają studiować korzystając ze wszystkich aspektów życia studenckiego aby w końcu stać się Motylami, które kończą studia i zaczynają swoją karierę
zawodową z sukcesem

Pobrania

Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Zeszyt 15 (8)2015

Pobrania

Opublikowane

2021-07-04

Jak cytować

Gulati, B. (2021). Motyle i Lodołamacze, czyli jak działa system wsparcia dla studentów z niepełnosprawnościami na Uniwersytecie Przyrodniczo Humanistycznym w Siedlcach. Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, 15(15(8), 249–256. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/2426