Międzynarodowe doświadczenie w nauczaniu studentów niesłyszących i niedosłyszących na poziomie szkoły wyższej − krótka charakterystyka

Autor

  • Beata Gulati

Abstrakt

Autorka prezentuje krótki opis międzynarodowego doświadczenia
w nauczaniu studentów niedosłyszących i niesłyszących na poziomie szkoły wyższej
za granicą i w Polsce. USA i Zjednoczone Królestwo pokazane są jako wiodące kraje
ze słynnymi ośrodkami Uniwersytetem Gallaudet oraz Studiami dla Niesłyszących
w Uniwersytecie w Bristolu. Autorka również pokazuje doświadczenie bilingwalne
i kulurowe w Norwegii oraz bardziej oralistyczne na Węgrzech Następnie pokazane
są polskie szkoły z położeniem nacisku na nauczanie osób z osobami niesłyszącymi
i niedosłyszącymi w zakresie języków obcych pierwsze na KUL-u oraz w UPH
w Siedlcach, gdzie pracuje autorka tego tekstu. Więcej informacji można przeczytać
w pracy magisterskiej Beaty Gulati, z której ten fragment pochodzi.

Pobrania

Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Bajko A. & Kontra, E., 2008, Deaf EFL Learners Outside the School System, in: J. Kormos, E.H. Kontra (eds.), Language learners with special needs; An international perspective, Clevedon: Multilingual Matters.
Barnes L., 2007, We have started but can we finish? Towards accessible assessment for deaf students, in: L. Barnes, F. Harrington, J. Williams, M. Atherton (eds.), Deaf Students in Higher Education: Current research an practice. Coleford.
Gloucestershire: Douglas McLean Publishing.
Domagała-Zyśk E., 2013, Wielojęzyczni. Studenci niesłyszący i słabosłyszący w procesie uczenia się i nauczania języków obcych [Multilingual. Deaf and hard of hearing students in the process of teaching and learning foreign languages], Lublin,
Wydawnictwo KUL.
Domagała-Zyśk E., 2014, Surdoglottodydaktyka. Lekcje i zajęcia językowe dla uczniów nieslyszących i słabosłyszących. Lublin, Wydawnictwo KUL.
Gulati B., 2013, Deaf students and English-the art of teaching and learning, in: E. Domagała-Zysk (ed.), English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe, Lublin, KUL Lublin.
Harań B., 2005, Kształcenie studentów niepełnosprawnych w zakresie języków obcych. Teaching foreign languages to disabled people, Siedlce, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej.
Kontra E.H., 2013, Language learning against the odds: retrospective accounts by Deaf adults, in: E. Domagała-Zyśk (ed.), English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe. Lublin, KUL Lublin.
Pritchard P., 2013, Teaching English to Deaf and Severely Hard-of Hearing Pupils in Norway, in: E. Domagała-Zyśk (ed.), English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe, KUL Lublin

Pobrania

Opublikowane

2021-07-04

Jak cytować

Gulati, B. (2021). Międzynarodowe doświadczenie w nauczaniu studentów niesłyszących i niedosłyszących na poziomie szkoły wyższej − krótka charakterystyka. Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, 15(15(8), 151–156. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/2417