Model przywództwa pełnego zasięgu w działaniu: studium przypadku niemieckiej firmy H3 GROB Aircraft SE
DOI:
https://doi.org/10.34739/dsd.2022.01.10Słowa kluczowe:
przywództwo, transformacyjne, organizacyjne, Model Przywóztwa Pełnego ZasięguAbstrakt
Przywództwo jest podstawową częścią codziennej działalności firmy i kluczowym czynnikiem jej sukcesu. Niniejsze studium przypadku ma na celu wykazanie, że jeden menedżer może przewodzić, faktycznie korzystając z pełnego zakresu Modelu Przywództwa Pełnego Zasięgu
(Full Range Leadership Model – FRLM). Ma również na celu przedstawienie podejścia do faktu, że styl przywództwa z kolei wpływa na styl przywództwa kierowanego menedżera. W tym celu przeprowadzono badanie jakościowe z wykorzystaniem trzech wywiadów pogłębionych i kilku obserwacji. Wyniki wskazują, że menedżer może wdrożyć w praktyce wszystkie style Modelu Przywództwa Pełnego Zasięgu oraz na to, że styl przywództwa menedżera kierowanego przez prezesa jest pod wpływem stylu przywództwa tego prezesa.