Edukacja włączająca w kontekście edukacji dla wszystkich

Authors

  • Siyka Chavdarova-Kostova

Keywords:

edukacja włączająca, edukacja dla wszystkich

Abstract

Związek między koncepcjami edukacja dla wszystkich i edukacja włączająca jestprzedstawiony w kontekście ich niedawnego rozwoju. Aspekty polityki edukacyjnej europejskiej i światowej zostały skomentowane. Rozwój koncepcji edukacji włączającej został przedstawiony z pewnymi szczegółami dotyczącymi grup jako dzieci w drodze, dzieci pod opieką państwa, które do tej pory nie były dostatecznie omawiane. Akcent położony jest na koncepcję "uczenia się dla wszystkich", która rozwija ideę "edukacji dla wszystkich".

Downloads

Download data is not yet available.

References

Education 2030 Incheon Declaration and Framework for Action. Toward inclusive
and equitable quality education and lifelong learning for all, 2015,
http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/ED/ED/pdf/
FFA_Complet_Web-ENG.pdf, 1.02.2018.
European Network of Ombudspersons for Children (ENOC). Position Statement
on “Equal Opportunities for All Children in Education”. Adopted
at the 20th ENOC General Assembly, 22 September 2016, VILNIUS. -
http://enoc.eu/wp-content/uploads/2014/12/ENOC-positionstatement-
on-Equal-Opportunities-in-Education-FV1.pdf, 29.01.2018
World Bank. 2018. World Development Report 2018: Learning to Realize Education’s
Promise. Washington, DC: World Bank.

Downloads

Published

2019-11-27

How to Cite

Chavdarova-Kostova, S. (2019). Edukacja włączająca w kontekście edukacji dla wszystkich. Disabled Student. Sketches and Theses, 18(18(11)2018), 65–69. Retrieved from https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/1191