The art education as an element of social inclusion

Authors

  • Mikołaj Bieluga

Keywords:

visual arts, artistic education, inclusion

Abstract

The article presents the personal experience in the field of art education. The work presents an attempt to diagnosis the current state of the general education in the field of Visual Arts. The author provides examples of the use of the Visual Arts for inclusion of the disabled persons.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Lowenfeld V., Brittan W.L., 1977, Twórczość a rozwój umysłowy dziecka,
Warszawa: PWN.
Popek S. (red.), 1984, Metodyka zajęć plastycznych w klasach początkowych,
Warszawa: WSiP.
Popek S., 1985, Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży,
Warszawa: WSiP.
Popek S. (red.), 1989, Wybrane zagadnienia kształcenia i wychowania dzieci
i młodzieży, Lublin: Wyd. UMCS.
Szuman S., 1990, Sztuka dziecka. Psychologia twórczości rysunkowej dziecka,
Warszawa: WSiP.
Szuman S., 1990, O sztuce i wychowaniu estetycznym, Warszawa: WSiP.
Szuścik U., 2006, Znak werbalny a znak plastyczny w twórczości rysunkowej
dziecka, Katowice: Wyd. UŚ.

Published

2019-11-26

How to Cite

Bieluga, M. (2019). The art education as an element of social inclusion. Disabled Student. Sketches and Theses, 16(16(9), 133–143. Retrieved from https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/1160