Wpływ metody harcerskiej na funkcjonowanie społeczne dzieci niepełnosprawnych

Autor

  • Ewelina Cieciera

Słowa kluczowe:

harcerstwo, metoda harcerska, niepełnosprawność intelektualna

Abstrakt

Wszechstronna metoda harcerska pozwala na kompleksowe wychowywanie młodego człowieka, uczy współpracy w grupie, tolerancji, akceptacji, a także radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Celem badań była ocena skuteczności metody harcerskiej w społecznym funkcjonowaniu dzieci niepełnosprawnych w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim.

Pobrania

Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Cieciera E., 2017, Metoda harcerska w pracy z uczniami na podstawie badań
przeprowadzonych w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II
w Sokołowie Podlaskim, UPH, Siedlce, praca magisterska.
Kamiński A., 2001, Nauczanie i wychowanie metodą harcerską, wyd. Związek
Harcerstwa Rzeczypospolitej, Warszawa.
Małkowski A., 1990, Jak skauci pracują, Krajowa Agencja Wydawnicza,
Kraków.
Miłkowska G., Stech K. (red.), 2011, Na tropach harcerskiej metodyki. 100 lat
harcerstwa polskiego, Zielona Góra.
Sowa J., Niedzielski Z., 2003, Metoda pracy harcerskiej w zarysie, Wydawnictwo
Oświatowe FOSZE, Rzeszów.

Pobrania

Opublikowane

2019-11-28

Jak cytować

Cieciera, E. . (2019). Wpływ metody harcerskiej na funkcjonowanie społeczne dzieci niepełnosprawnych. Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, 17(17(10)2017), 247–264. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/1229