Wpływ metody harcerskiej na funkcjonowanie społeczne dzieci niepełnosprawnych
Słowa kluczowe:
harcerstwo, metoda harcerska, niepełnosprawność intelektualnaAbstrakt
Wszechstronna metoda harcerska pozwala na kompleksowe wychowywanie młodego człowieka, uczy współpracy w grupie, tolerancji, akceptacji, a także radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Celem badań była ocena skuteczności metody harcerskiej w społecznym funkcjonowaniu dzieci niepełnosprawnych w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim.
Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Bibliografia
Cieciera E., 2017, Metoda harcerska w pracy z uczniami na podstawie badań
przeprowadzonych w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II
w Sokołowie Podlaskim, UPH, Siedlce, praca magisterska.
Kamiński A., 2001, Nauczanie i wychowanie metodą harcerską, wyd. Związek
Harcerstwa Rzeczypospolitej, Warszawa.
Małkowski A., 1990, Jak skauci pracują, Krajowa Agencja Wydawnicza,
Kraków.
Miłkowska G., Stech K. (red.), 2011, Na tropach harcerskiej metodyki. 100 lat
harcerstwa polskiego, Zielona Góra.
Sowa J., Niedzielski Z., 2003, Metoda pracy harcerskiej w zarysie, Wydawnictwo
Oświatowe FOSZE, Rzeszów.
przeprowadzonych w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II
w Sokołowie Podlaskim, UPH, Siedlce, praca magisterska.
Kamiński A., 2001, Nauczanie i wychowanie metodą harcerską, wyd. Związek
Harcerstwa Rzeczypospolitej, Warszawa.
Małkowski A., 1990, Jak skauci pracują, Krajowa Agencja Wydawnicza,
Kraków.
Miłkowska G., Stech K. (red.), 2011, Na tropach harcerskiej metodyki. 100 lat
harcerstwa polskiego, Zielona Góra.
Sowa J., Niedzielski Z., 2003, Metoda pracy harcerskiej w zarysie, Wydawnictwo
Oświatowe FOSZE, Rzeszów.
Pobrania
Opublikowane
28.11.2019
Numer
Dział
Z praktyki inkluzji
Jak cytować
Cieciera, E. . (2019). Wpływ metody harcerskiej na funkcjonowanie społeczne dzieci niepełnosprawnych. Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, 17(17(10)2017), 247-264. https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/1229