Kształcenie studentów niepełnosprawnych – z warsztatu pracy andragoga

Autor

  • Beata Boczukowa

Słowa kluczowe:

andragogika rewalidacyjna, andragog, warsztat pracy, edukacja ustawiczna, student niepełnosprawny

Abstrakt

W artykule autorka starała się odpowiedzieć na pytanie: w jaki sposób skutecznie organizować proces kształcenia studentów niepełnosprawnych, opierając się na autorefleksjach, własnym doświadczeniu zawodowym i własnych poszukiwaniach badawczych. Celem badań było uzasadnienie szczególnej roli edukacji ustawicznej i doskonalenia warsztatu pracy andragoga w procesie edukacji studentów niepełnosprawnych. Podkreślono również znaczenie andragogiki rewalidacyjnej w badaniach nad niepełnosprawnością. Dobór odpowiednich metod i form kształcenia uznano za cenne źródło efektywności procesu edukacji rewalidacyjnej. Prowadząc badania naukowe wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i techniki badawcze – analizę dokumentów, technikę wywiadu i technikę obserwacji.

Pobrania

Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Boczukowa B., 2010, Jak kształcić dorosłych – refleksje andragoga, Wyd.
A. Marszałek, Toruń.
Boczukowa B., 2016, Doskonalenie warsztatu pracy andragoga w aspekcie
edukacji inkluzyjnej, w: Ploch L., Jówko E., Marciniak-Paprocka K. (red.),
Studium uwarunkowań inkluzji społecznej, Uniwersytet Przyrodniczo-
-Humanistyczny w Siedlcach, Siedlce, 2016.
Hulek A., 1997, Rehabilitacja osób niepełnosprawnych (zawodowa i społeczna),
w: Pomykało W. (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Fundacja
Innowacja, Warszawa, 1997.
Komeński J.A., 1973, Pampedia, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław,
Warszawa, Kraków, Gdańsk.
Król I., Pielachowski J., 1995, Nauczyciel i jego warsztat pracy, Wydawnictwo
eMPi2, Poznań.
Okoń W., 1996, Słownik pedagogiczny, Wyd. ,,Żak’’, Warszawa.
Pytka L., Zacharuk T., 2014, Zaburzenia przystosowania społecznego. Elementy
pedagogiki reintegracyjnej i edukacji inkluzyjnej, UPH, Siedlce.
Turos L., 1999, Andragogika ogólna, Wyd. Akadem. ,,Żak”, Warszawa.
Wojciechowski K., 1997, Andragogika, w: Pomykało W. (red.), Encyklopedia
pedagogiczna, Fundacja Innowacja, Warszawa.
Wroczyński R., 1997, Edukacja ustawiczna, w: Pomykało W. (red.), Encyklopedia
pedagogiczna, Fundacja Innowacja, Warszawa.
Zacharuk T., 2008, Wprowadzenie do edukacji inkluzyjnej, Wyd. Akademii
Podlaskiej w Siedlcach, IBE, Pedagogium Wyższa Szkoła Pedagogiki
Resocjalizacyjnej w Warszawie.

Pobrania

Opublikowane

2019-11-28

Jak cytować

Boczukowa, B. (2019). Kształcenie studentów niepełnosprawnych – z warsztatu pracy andragoga. Student Niepełnosprawny. Szkice I Rozprawy, 17(17(10)2017), 55–65. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/studentniepelnosprawny/article/view/1214