Bieżący numer czasopisma „Student Niepełnosprawny. Szkice i rozprawy” to kompendium obejmujące zagadnienia z teorii i praktyki inkluzji w przeważającej mierze przybliżające zagraniczne osiągnięcia.
W pierwszej części polecamy artykuł profesora Leszka Plocha prezentujący społeczne inicjatywy podejmowane na terenie Niemiec wobec osób z niepełnosprawnościami. Tekst rekomendujemy tym bardziej, że dotychczas na łamach czasopisma rzadko gościły teksty eksponujące praktykę naszych zachodnich sąsiadów.
Uwagę naszych czytelników zawracamy również na artykuł Ivy Urdarević Differences in achievements in learning English as a foreign language between the deaf/hard of hearing and hearing high school students in Serbia podejmujący problematykę studentów niesłyszących w Serbii. Treści tam prezentowane szczególnie ciekawe są dla naszego środowiska akademickiego, gdyż w naszym Uniwersytecie prowadzimy lektorat języka angielskiego dla studentów z dysfunkcją słuchu. Warto także zwrócić uwagę na tekst ukraińskiej badaczki Oksany Kislyej: Технологии развития креативного мышления младших школьников с нарушениями зрения, która podejmuje problematykę pracy z uczniami z niepełnosprawnością wzroku. Jednocześnie rekomendujemy Państwu również artykuł Beaty Akimjakovej dotyczący kształcenia dzieci z ADHD w słowackich szkołach podstawowych.
Zachęcamy również do zapoznania się z artykułem Mirosława Babiarza i Pawła Garbuzika ukazującym działania prowadzone w województwie świętokrzyskim zapobiegające wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych.
Bardzo dziękujemy w tym miejscu wszystkim autorom, współpracu-jącym z naszą redakcją i zapraszamy do publikowania w czasopiśmie „Stu-dent Niepełnosprawny. Szkice i rozprawy”