Polska XX-wieczna recepcja pedagogiki Jana Amosa Komeńskiego
Słowa kluczowe:
pedagogika, historia myśli pedagogicznej, KomeńskiAbstrakt
Początki recepcji pedagogiki Komeńskiego sięgają drugiej połowy XVII wieku. Właściwa, naukowa recepcja rozpoczęła się w XIX wieku i w tym czasie zainteresowanie dominującą dotąd problematyką, czyli podręcznikami Komeńskiego, zmalało, a wzrosło w odniesieniu do jego myśli pedagogicznej. W Polsce powojennej najsilniej badania nad jego doktryną rozwijane były w Polskiej Akademii Nauk, a wraz ze zmianą systemu do głosu doszły także inne ośrodki badawcze – szczególnie środowisko siedleckie oraz leszczyńskie. Polska recepcja pedagogiki Komeńskiego jest bardzo rozbudowana, wielowątkowa, oparta na analizie źródeł oraz publikacji biodoksograficznych.a
Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Pobrania
Opublikowane
06.05.2019
Numer
Dział
Artykuły
Jak cytować
Sztobryn, S. (2019). Polska XX-wieczna recepcja pedagogiki Jana Amosa Komeńskiego. Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne Seria Pedagogika, 4, 57-72. https://czasopisma.uph.edu.pl/szk/article/view/191