Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne seria Pedagogika
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Komitet Redakcyjny i Rada Naukowa
Aktualny numer
Archiwum
Zasady etyki
Przesyłanie tekstów
Wytyczne dla autorów
Kontakt
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 4 (2017): Współczesne recepcje Jana Amosa Komeńskiego
Tom 4 (2017): Współczesne recepcje Jana Amosa Komeńskiego
Opublikowane:
06.05.2019
Artykuły
Polska XX-wieczna recepcja pedagogiki Jana Amosa Komeńskiego
Sławomir Sztobryn
57-72
Plik PDF
Myśl pedagogiczna Jana Amosa Komeńskiego jako podłoże rozwoju humanistycznej orientacji w wychowaniu
Janina Florczykiewicz
73-82
Plik PDF
Dar wartości ducha w biegu życia uczniów z niepełnosprawnością w interpretacji idei Jana Amosa Komeńskiego
Leszek Ploch
83-103
Plik PDF
Wieża Babel i labirynt – o symbolicznych unaocznieniach podróży w dziełach Jana Amos Komeńskiego w kontekście kultury barokowej
Andrzej Borkowski
105-114
Plik PDF
Komunikowanie się w edukacji w twórczości Jana Amosa Komeńskiego
Barbara Grzegorczyk
115-125
Plik PDF
Prawo do nauki w ujęciu Jana Amosa Komeńskiego
Renata Matysiuk
127-139
Plik PDF
Jan Amos Komeński i bracia czescy w działalności Muzeum Okręgowego w Lesznie
Kamila Szymańska
141-146
Plik PDF
Recepcja edukacji obronnej w twórczości J.A. Komeńskiego
Małgorzata Wiśniewska
147-154
Plik PDF
Jan Amos Komeński – jego życie i twórczość, recepcja studentki pedagogiki
Anna Agnieszka Borychowska
155-163
Plik PDF
Gdyby Jan Amos Komeński żył współcześnie…
Barbara Grzegorczyk
165-176
Plik PDF
Współczesna recepcja myśli Komeńskiego w Czechach na podstawie przykładu jego słynnej sentencji dotyczącej narodu i wizji lepszej przyszłości
Lubomír Hampl
179-190
Plik PDF
Finspongski rękopis Jana Amosa Komeńskiego – kontrowersje i sprzeczności w/wokół jego twórczości
Lubomír Hampl
191-198
Plik PDF
Development of anthropological accents in Comenius’ early work and its implications for his philosophy of education
Jan Hábl
199-206
Plik PDF
Psychodidactic ideas of J.A. Comenius: from history to the present
Inna Osadchenko
207-225
Plik PDF
Life Long Learning (LLL) „Die Pampaedia ist das Gründungsdokument der Disziplin der Erwachsenenbildung“ (Werner Korthaase)
Manfred Richter
227-237
Plik PDF
Aktualnost Komenskega v sedanji slovenski pedagogiki
Majda Cencič
239-252
Plik PDF
Рецепція філософсько-педагогічної спадщини Я.А. Коменського у сковородинівській традиції української культури: парадокси і суперечності
Maria Kultaieva
253-276
Plik PDF
Renewal of the society through education in the work of J.A. Comenius and its reflection in Slovakia in 20 century
Vlasta Cabanová
277-299
Plik PDF
Die Pädagogischen Ideen von Jan Amos Komenský zur Erneuerung und Reform der Schulen, Integration und Inklusion von Kindern und Jugendlichen für Eine Kontinuierliche Erziehung und Universale Bildung
Bernhard Josef Stalla
301-312
Plik PDF
The principle of natural correspondence in the philosophical and pedagogical heritage of J.A. Comenius in the perception of S. Rusova and the authors of the text
Svetlana Oleksandrivna Ganaba, Nataliia Valeriivna Bakhmat
313-325
Plik PDF
Pedagoški rad Jana Amosa Komenskog sa osvrtom na princip povezanosti teorije i prakse u metodologiji pedagogije
Jelena Maksimović, Jelena Osmanović
327-336
Plik PDF
Počeci razumijevanja motivacije u djelima Jana Amosa Komenskogo
Muhamed Škrgić
337-347
Plik PDF
Idea humanismu J.A. Komenského a potřeby všeobecného systému vzdělávání
Karel Rýdl
349-355
Plik PDF
Język / Language
English
Polski
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
Latest publications