Diagnoza systemu kształcenia w kontekście wprowadzenia Krajowych Ram Kwalifikacji

Diagnosis of the education system in the context of the National Qualifications Framework

Autor

  • mgr Aneta Sakowska Politechnika Warszawska Wydział Zarządzania

Słowa kluczowe:

The Bologna Declaration, universities, KRK, the learning process

Abstrakt

Kształcenie jest procesem ciągłym, etapowym, nieskończonym. Etap studiów wyższych jest istotnym elementem poddanym w ostatnich latach przebudowie. Podpisanie Deklaracji Bolońskiej zdeterminowało zmiany systemu edukacji na poziomie szkół wyższych. Zmieniają się realia gospodarcze w Polsce. Zmieniają się potrzeby edukacyjne, zmienia się kandydat za studia. Za tymi zmianami edukacja musi nadążyć. Student dzisiejszy znacznie różni się od studenta sprzed 20 lat. Zmiany są nieodzowne. Krajowe Ramy Kwalifikacji są próbą znalezienia wspólnego języka z systemami kształcenia w Europie. Celem artykułu jest diagnoza systemu kształcenia w kontekście wprowadzenia Krajowych Ram Kwalifikacji. Opracowanie powstało na podstawie przeglądu dostępnej na ten temat literatury przedmiotu, literatury specjalistycznej oraz empirycznych badań wstępnych.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2021-04-13

Jak cytować

Sakowska, A. . (2021). Diagnoza systemu kształcenia w kontekście wprowadzenia Krajowych Ram Kwalifikacji: Diagnosis of the education system in the context of the National Qualifications Framework. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 28(101), 221–229. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2273