Metoda QFD w procesie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie

The QFD method in the process of quality management in enterprise

Autor

  • prof. nzw. dr hab. Janusz Toruński Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach

Słowa kluczowe:

quality, quality management principles, process approach

Abstrakt

Wzrastająca dynamika zmian, która jest rezultatem zachodzącej globalizacji i związanych z nią procesów wymusza konieczność ciągłego usprawniania wszystkich płaszczyzn działania biznesu W obszarze tym można zauważyć nieprzerwanie zachodzące doskonalenie, będące dostosowaniem różnego rodzaju zasad, metod i narzędzi do oczekiwań, które stawiają przed sobą organizacje. Właściwą jakość może mieć tylko produkt/usługa dobrze zaprojektowana oraz produkt wykonany w procesach gwarantujących uzyskanie założonych parametrów. Faza przygotowania produkcji ma więc decydujące znaczenie dla jakości produktu wytwarzanego przez firmę. Produkt/usługa dobrze zaprojektowana musi uwzględniać wymagania przyszłych użytkowników, zapewniać im bezpieczeństwo w czasie użytkowania i być bezpieczna dla środowiska. Metodą opracowaną właśnie w tym celu jest metoda rozwinięcia funkcji jakości – QFD.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2021-03-09

Jak cytować

Toruński, J. (2021). Metoda QFD w procesie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie: The QFD method in the process of quality management in enterprise. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 23(96), 9–17. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2112