Istnieje nowsza wersja tego artykułu opublikowanego 26.09.2021. Przeczytaj wersję najnowszą.
Organizacja i obieg pism w Kancelarii Komisarza Obwodu Kujawskiego w latach 1816-1842
Słowa kluczowe:
Królestwo Polskie, obieg pisma, obwód kujawski, polska kancelaria akt spraw XIX w., administracja, Biuro Komisarza Obwodu Kujawskiego, personel kancelaryjnyAbstrakt
Artykuł przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania polskiej kancelarii akt spraw XIX w.
na przykładzie konkretnego urzędu administracji terenowej szczebla obwodowego, jakim było Biuro
Komisarza Obwodu Kujawskiego. Poruszone w tekście kwestie dotyczą umiejscowienia kancelarii w strukturze urzędu, personelu kancelaryjnego, charakterystyki dnia pracy w kancelarii oraz modelowego obiegu pisma w instytucji.
Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Pobrania
Opublikowane
26.09.2021
Wersje
- 25.04.2023 - (2)
- 26.09.2021 - (1)
Numer
Dział
ARTYKUŁY
Jak cytować
Guzman, D. (2021). Organizacja i obieg pism w Kancelarii Komisarza Obwodu Kujawskiego w latach 1816-1842. Officina Historiae, 4(1), 33-43. https://czasopisma.uph.edu.pl/officinahistoriae/article/view/2572