Istnieje nowsza wersja tego artykułu opublikowanego 26.09.2021. Przeczytaj wersję najnowszą.

Organizacja i obieg pism w Kancelarii Komisarza Obwodu Kujawskiego w latach 1816-1842

Autor

  • Daniel Guzman UMK w Toruniu

Słowa kluczowe:

Królestwo Polskie, obieg pisma, obwód kujawski, polska kancelaria akt spraw XIX w., administracja, Biuro Komisarza Obwodu Kujawskiego, personel kancelaryjny

Abstrakt

Artykuł przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania polskiej kancelarii akt spraw XIX w.
na przykładzie konkretnego urzędu administracji terenowej szczebla obwodowego, jakim było Biuro
Komisarza Obwodu Kujawskiego. Poruszone w tekście kwestie dotyczą umiejscowienia kancelarii w strukturze urzędu, personelu kancelaryjnego, charakterystyki dnia pracy w kancelarii oraz modelowego obiegu pisma w instytucji.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Pobrania

Opublikowane

26.09.2021

Wersje

Jak cytować

Guzman, D. (2021). Organizacja i obieg pism w Kancelarii Komisarza Obwodu Kujawskiego w latach 1816-1842. Officina Historiae, 4(1), 33-43. https://czasopisma.uph.edu.pl/officinahistoriae/article/view/2572