Ćwiczenia interakcji w dialogu jako metoda terapii logopedycznej (na przykładzie wybranych zaburzeń mowy)

Autor

  • Adrianna Urban-Madziar Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Humanistyczny, Studia Doktoranckie; Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Wydział Humanistyczny

Słowa kluczowe:

interakcja, dialog, kompetencja komunikacyjna, pytania

Abstrakt

The forming process of interactive abilities enables to understand relationships within
a social group and to achieve intentions of a speaker. Knowledge about mental and social
development of a person can be gained from the structure and process of a dialogue. A dialogue,
as a form of the speech therapy, should take account of: different interactive grounds, rules of
communication and the intention of an utterance. The function of questions is also important in
a conscious usage of a dialogue in the speech therapy. The purpose of this article is to raise
awareness that the improvement of both social and communicative competences is possible,
despite speech disorders.

Pobrania

Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Jak cytować

Urban-Madziar, A. (2019). Ćwiczenia interakcji w dialogu jako metoda terapii logopedycznej (na przykładzie wybranych zaburzeń mowy). Conversatoria Linguistica, (11), 205–221. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/conversatorialinguistica/article/view/686

Numer

Dział

Studia i Rozprawy