Strategia marki w budowaniu tożsamości miasta

Brand strategy in building a city's identity

Autor

  • mgr Artur Grzyb

Słowa kluczowe:

the origin of the brand, the field of competence brand, the brand special features

Abstrakt

Tożsamość marki miejsca to inaczej jego kluczowy wizerunek, który może być jasno komunikowany na zewnątrz. Prowadzi on do zbudowania kapitału wyrażonego nie tylko
w postaci lojalnej postawy konsumentów, ale również premii cenowej za towary pochodzące z danego regionu czy miasta. Zarówno tożsamość, jaki i kapitał marki są ściśle powiązane z pojęciem wizerunku, którego istotność sprowadza się do krótkiego stwierdzenia, że tak jak miejsca mogą się zmieniać błyskawicznie, tak wyobrażenie o nich może nie ulegać transformacji przez
lata, a nawet dekady. Model oparty jest o trzy zasadnicze poziomy, w ramach których realizowane są poszczególne zadania, często powiązane ze sobą, i które systematyzują cały proces.
Etapy zostały określone jako: diagnostyczny, poszukiwawczy i strategiczny.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2021-03-10

Jak cytować

Grzyb, A. . (2021). Strategia marki w budowaniu tożsamości miasta: Brand strategy in building a city’s identity. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 23(96), 173–181. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2129