Model biznesu wykorzystujący otwartość na współpracę – wdrożenie koncepcji Internet of Things przez firmę Samsung

Autor

  • Miłosz Łuczak
  • Piotr Senkus

Słowa kluczowe:

model biznesu, open innovation, relacje z otoczeniem, Internet of Things

Abstrakt

Dynamika zmian współczesnego otoczenia sprawia, że przedsiębiorstwa muszą
poszukiwać stale nowych metod utrzymywania swojej przewagi konkurencyjnej. Obecnie, istotnym
czynnikiem jest wykorzystanie technologii informatycznych ułatwiających nawiązywanie i utrzymywanie
kontaktów z innymi podmiotami. Zgodnie z koncepcją open innovation, otwartość na współpracę może
przyczyniać się do powstawania tzw. wartości dodanej. Przewaga konkurencyjna współcześnie nie
wynika więc z zabezpieczenia swoich kluczowych zasobów a z umiejętności ich współdzielenia
i współwykorzystania. Artykuł przedstawia ilustrację modelu biznesowego wykorzystującego koncepcję
open innovation na przykładzie wdrażania Internet of Things przez firmę Samsung Electronics, który
został określony na podstawie badań aktywności firmy Samsung Electronics oraz doniesień portali
branżowych. Artykuł ten jest częścią szerszych badań nad wykorzystaniem IoT w modelach
biznesowych współczesnych organizacji.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Pobrania

Jak cytować

Łuczak, M. ., & Senkus, P. . (2019). Model biznesu wykorzystujący otwartość na współpracę – wdrożenie koncepcji Internet of Things przez firmę Samsung. Management and Administration Journal, 38(111), 181-198. https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/662