Za i przeciw społecznej odpowiedzialności biznesu

Authors

  • Katarzyna Kopeć

Keywords:

społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), zrównoważony rozwój, interesariusze

Abstract

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest podejściem niezwykle popularnym wśród menedżerów i pożądanym przez szerokie grupy interesariuszy. Literatura przedmiotu obficie opisuje każdy aspekt CSR, jednak nieczęsto spotkać można rzetelne ujęcie tej problematyki oparte na zrównoważonej analizie pozytywnych i negatywnych elementów warunkujących realizację działań CSR. Dominuje entuzjastyczne spojrzenie na CSR, jednostronnie idealizujące tego typu podejście, zakładające a priori istnienie jednoznacznie pozytywnych efektów zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla jego otoczenia zewnętrznego.
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi – w sposób możliwie równomierny i syntetyczny – na argumenty „za” i „przeciw” podejmowaniu działań CSR przez firmy, a więc przedstawienie pełnego spektrum motywów realizowania takiej działalności. Studium przytacza podnoszone już wcześniej w literaturze głosy krytyczne odnośnie do społecznej odpowiedzialności, jak i punktuje argumenty, które w literaturze stanowiły podstawę do twierdzenia o efektywności działań społecznie odpowiedzialnych.

Downloads

Download data is not yet available.

How to Cite

Kopeć, K. . (2019). Za i przeciw społecznej odpowiedzialności biznesu. Zeszyty Naukowe UwS Seria Administracja I Zarządzanie, 35(108), 127–138. Retrieved from https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/502