Znaczenie audytu w procesie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie

The importance of auditing in the process of quality management in enterprise

Authors

  • prof. dr hab. Janusz Toruński Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach

Keywords:

internal audit, external audit, the audit report, management audit functions, steps in implementing the quality management system

Abstract

Audyt w procesie zarządzania jakością stanowi istotny element zarządzania organizacją. Jest on podstawowym mechanizmem, mającym zagwarantować zbieżność realizowanych działań z przyjętymi planami. Jednym z celów audytu w procesie zarządzania jakością jest ocena potrzeby doskonalenia lub podjęcia działań korygujących. W algorytmie przeprowadzenia audytu można wyróżnić poziom ogólny polegający na planowaniu, szczegółowy obejmujący przygotowanie i raportowanie audytu oraz etap praktyczny zawierający się w szczegółowym, dotyczący rzeczywistego przeprowadzenia audytu1. Na podstawie badań empirycznych w artykule przedstawiono znaczenie audytu w procesie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2021-03-25

How to Cite

Toruński, J. (2021). Znaczenie audytu w procesie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie: The importance of auditing in the process of quality management in enterprise. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 25(98), 51–60. Retrieved from https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2170