Jan Amos Komeński w nowoczesnej pedagogice. Badania – konteksty, interpretacje i perspektywy polskiej komeniologii
DOI:
https://doi.org/10.34739/szk.2023.10.01Słowa kluczowe:
Komeński, komeniologia, nauki społeczne i humanistyczne, pedagogikaAbstrakt
Artykuł stanowi analizę zagadnień związanych z rozwojem komeniologii w naukach społecznych i humanistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki jako dyscypliny. Zawiera krótki rys historyczny obejmujący badania nad życiem i twórczością Jana Amosa Komeńskiego. Dotyczy badań nie tylko z zakresu pedagogiki, ale także innych nauk humanistycznych (filozofia, językoznawstwo). Zawiera również wątki interdyscyplinarnego dyskursu naukowego w kształtowaniu się komeniologii i jej rozwoju. W artykule wskazano polskich pedagogów związanych z komeniologią, m.in. prof. Barbarę Sitarską, badaczkę Komeńskiego, twórczynię i redaktorkę „Siedleckich Zeszytów Komeniologicznych”. Tekst kończy się refleksją nad komeniologią i jej dalszymi perspektywami.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne seria Pedagogika
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.