Jan Amos Komeński i jego wkład w rozwój edukacji włączającej

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34739/szk.2023.10.06

Słowa kluczowe:

Jan Amos Komeński, prawo do nauki, wartości, edukacja włączająca

Abstrakt

Jan Amos Komeński wychodził z założenia, że wszystkie dzieci (także te z różnymi potrzebami, deficytami i niepełnosprawnościami) mogą i mają prawo uczyć się w szkołach ogólnodostępnych, najbliższych miejsca zamieszkania. Skupiał zainteresowanie na tym, jak efektywnie uczyć i jak zapewnić dzieciom poczucie przynależności do społeczności szkolnej. W artykule przybliżono w tym zakresie poglądy pedagoga na to zagadnienie i ich wpływ na kształtowanie się regulacji prawnych, zarówno międzynarodowych, jak i krajowych włączających do społeczności osoby z różnego rodzaju potrzebami, jak też na współczesne kształtowanie się idei edukacji włączającej.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Pobrania

Opublikowane

10.02.2025

Jak cytować

Matysiuk, R. (2025). Jan Amos Komeński i jego wkład w rozwój edukacji włączającej. Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne Seria Pedagogika, 10(10). https://doi.org/10.34739/szk.2023.10.06