Marka jako ważny element marketingu

Autor

  • Elżbieta Skrzypek
  • Florina Pinzaru

Słowa kluczowe:

marketing, marka, kapitał marki

Abstrakt

W warunkach zmiennego i konkurencyjnego rynku posiadanie przez przedsiębiorstwo
silnej marki umożliwia osiągnięcie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej. Silną markę,
o wysokim kapitale, wyróżnia lojalność wobec marki, świadomość i pozytywne skojarzenia związane
z marką oraz postrzegana jakość. Posiadanie przez przedsiębiorstwo silnej marki jest szczególnie
istotne w sytuacji, gdy uczestnicy rynku oferują podobne produkty o zbliżonych cechach. Kapitał marki
obejmuje czynniki wpływające na wartość marki i jej udział w tworzeniu wartości. Rozpatrywany jest
on z finansowego i marketingowego punktu widzenia. Wysoki kapitał marki przynosi wymierne korzyści
przedsiębiorstwu i klientowi i stanowi dla nich wartość.
Słowa kluczowe: , ,

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Jak cytować

Skrzypek, E., & Pinzaru, F. (2019). Marka jako ważny element marketingu. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 41(114), 197–210. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/420