ZARZĄDZĄNIE POMOCĄ W DZIEDZINIE WŁĄCZANIA SPOŁECZNEGO KIEROWANĄ DO MŁODZIEŻY Z RODZIN MIGRACYJNYCH NA POZIOMIE UNII EUROPEJSKIEJ

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34739/zn.2023.61.08

Słowa kluczowe:

polityka młodzieżowa, polityka publiczna, europejska młodzież, młodzież z rodzin migracyjnych, włączanie społeczne, migracje.

Abstrakt

Migrację młodzieży możemy rozpatrywać w wielu aspektach. Coraz więcej młodych ludzi z krajów trzecich przenosi się do krajów europejskich samodzielnie lub z rodzicami, niekiedy już w bardzo młodym wieku, a nawet w dzieciństwie. Jednocześnie coraz więcej młodych Europejczyków staje się mobilnymi w obszarze całego kontynentu. Badania pokazują, że migranci są znacznie bardziej narażeni na niesprzyjające uwarunkowania związane ze szkolnictwem, zatrudnieniem i dostępem do podstawowych usług, takich jak opieka zdrowotna i godne warunki mieszkaniowe, a w aspekcie polityki publicznej dla młodzieży należy zauważyć, iż studenci i uczniowie ze środowisk migracyjnych często zmagają się z trudnościami w przystosowaniu się do nowych warunków nauki. Włączenie społeczne wszystkich młodych osób, w tym osób ze środowisk migracyjnych, jest jednym z priorytetów polityk publicznych UE na rzecz młodzieży. W obecnym czasie to włączanie społeczne w dużej mierze opiera się na działaniach, które nie pozwalają na wykluczenie cyfrowe, gdyż współczesna edukacja bardzo ściśle jest powiązana z nowoczesnymi technologiami. Instrumentami wdrażania polityki publicznej dla młodzieży są różne programy z funduszy Unii Europejskiej. Pełnią one bardzo ważną rolę w procesie włączania społecznego młodzieży z rodzin migracyjnych. W wyniku badań, przy zastosowaniu metody analizy instytucjonalno-prawnej uznano, iż kluczową rekomendacją jest, aby wszelkie działania kierowane do młodzieży z rodzin migracyjnych umożliwiały im dobre funkcjonowanie w społecznościach młodzieżowych.

Pobrania

Brak dostęþnych danych do wyświetlenia.

Opublikowane

2024-03-07

Jak cytować

Dybowska, A. (2024). ZARZĄDZĄNIE POMOCĄ W DZIEDZINIE WŁĄCZANIA SPOŁECZNEGO KIEROWANĄ DO MŁODZIEŻY Z RODZIN MIGRACYJNYCH NA POZIOMIE UNII EUROPEJSKIEJ. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 61(134). https://doi.org/10.34739/zn.2023.61.08