Analiza marketingu usług ubezpieczeniowych

Autor

  • Teresa Nowogródzka Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
  • Włodzimierz Rembisz WSFiZ/IERiGŻ PIB Warszawa

Słowa kluczowe:

usługa, ubezpieczenia, oferta, klient, marketing usług

Abstrakt

W opracowaniu zwrócono uwagę na czynniki mające wpływ na wybór zróżnicowanej oferty analizowanej firmy ubezpieczeniowej InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.; badano, czy zastosowanie odpowiednio dobranych działań marketingowych spowoduje wzrost zainteresowania respondentów ofertą firmy. Należy podkreślić, że marketing usług ubezpieczeniowych różni się od marketingu dóbr przemysłowych, dlatego istotne jest prowadzenie badań nad zachowaniami klientów i podejmowaniem przez nich decyzji odnośnie do wyboru przez nich oferty ubezpieczeniowej. Polski rynek usług ubezpieczeniowych jest rynkiem rozwijającym się. Zachodzą w nim ciągłe zmiany: wzrasta liczba działających zakładów ubezpieczeń, wprowadza się nowe usługi oraz systemy komunikacyjne (jako metody w budowaniu przewagi konkurencyjnej), coraz większe znaczenie ma wzrost poziomu i jakości świadczonych usług ubezpieczeniowych – co jest spowodowane wzrostem wymagań oraz świadomości klientów, stale zmieniają się wzorce postępowania klientów, którzy przy wyborach usług ubezpieczeniowych głównie kierują się bezpieczeństwem własnym, a także bezpieczeństwem swojej rodziny.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2023-01-17

Jak cytować

Nowogródzka, T., & Rembisz, W. (2023). Analiza marketingu usług ubezpieczeniowych. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 32(105), 141–153. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/3220