Zarządzanie kompetencjami komunikacyjnymi − autoprezentacja

Autor

  • Julia Nowicka doktorantka Akademii Obrony Narodowej w Warszawie

Słowa kluczowe:

autoprezentacja, badania, człowiek, tarapaty, rekwizyty

Abstrakt

W niniejszym opracowaniu autorka podjęła próbę opisania autoprezentacji jako specyficznej gry społecznej. Przedstawia ją w charakterystycznej dla goffmanowskiego paradygmatu dramatycznego koncepcji – występu przed innymi ludźmi. Wskazuje strony odbywającego się spektaklu i role, jakie przyszło im odgrywać. W tekście zaakcentowano przyczynę motywacji utrzymywania wybranego przez siebie wizerunku i opisano mechanizmy na niego wpływające. Wreszcie zaprezentowano manipulacyjny charakter autoprezentacji. Autorka wskazała funkcje ujawnianych zachowań jednostki oraz przybliżyła genezę powstawania tarapatów autoprezentacyjnych. W artykule opisano wpływ atrakcyjności na odbiór jednostek i wskazano na rolę samoświadomości w zarządzaniu kompetencjami komunikacyjnymi.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Opublikowane

2023-01-17

Jak cytować

Nowicka, J. (2023). Zarządzanie kompetencjami komunikacyjnymi − autoprezentacja. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 32(105), 129–140. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/3219