Outplacement jako narzędzie budowania reputacji przedsiębiorstwa

Autor

  • Edyta Bombiak Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach

Słowa kluczowe:

reputacja, outplacement, employer branding

Abstrakt

Reputacja jest niezwykle ważnym czynnikiem sukcesu dzisiejszych organizacji. Celem procesu budowania reputacji jest tworzenie pozytywnych i trwałych relacji z interesariuszami, wśród których na szczególną uwagę zasługują pracownicy. Mimo kluczowej roli kapitału ludzkiego we współczesnych organizacjach niejednokrotnie sytuacja gospodarcza zmusza pracodawców do redukcji zatrudnienia. Każda derekrutacja stanowi jednak poważne zagrożenie dla wykreowanego przez lata pozytywnego wizerunku firmy. Sposobem na zmniejszenie tego ryzyka jest zastosowanie akceptowanych społecznie narzędzi wpierających proces zwolnień, do których należy outplacement. Niniejszy artykuł jest ukierunkowany na przedstawienie użyteczności zwolnień monitowanych w procesie budowania reputacji pracodawcy.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2023-01-17

Jak cytować

Bombiak, E. (2023). Outplacement jako narzędzie budowania reputacji przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 32(105), 9–22. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/3209