Design thinking and strategic thinking in business development

Myślenie projektowe i myślenie strategiczne w rozwoju przedsiębiorstwa

Autor

  • Maciej Brzozowski zeszytynaukowe@uph.edu.pl

Słowa kluczowe:

design thinking, strategic thinking, strategic planning

Abstrakt

Celem artykułu jest wyjaśnienie wybranych niedomówień i sprzeczności towarzyszących koncepcji myślenia projektowego (ang. design thinking), a tym samym uzyskanie odpowiedzi na kluczowe pytania takie, jak: na czym polega istota myślenia projektowego? Jak można je zidentyfikować? Czy i jak różni się ono od innych sposobów myślenia wykorzystywanych w organizacji, szczególnie od myślenia strategicznego? Czy można oba te sposoby myślenia wykorzystywać zamiennie? Czy myślenie projektowe i myślenie strategiczne mogą być rozpatrywane w ramach jednego strategicznego procesu rozwoju przedsiębiorstwa? W pierwszej części opracowania omówiono teoretyczne podstawy myślenia projektowego oraz zdefiniowano samo pojęcie na gruncie dyscypliny wzornictwa.
Następnie przetransponowano koncepcję myślenia projektowego na grunt nauk o zarządzaniu. W dalszej kolejności porównano cechy charakterystyczne myślenia projektowego oraz myślenia strategicznego. Na zakończenie przedstawiono rekomendację wspólnego wykorzystania obu omówionych sposobów myślenia.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Opublikowane

2021-05-12

Jak cytować

Brzozowski, M. (2021). Design thinking and strategic thinking in business development: Myślenie projektowe i myślenie strategiczne w rozwoju przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 29(102), 169–178. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2364