Fundacja korporacyjna jako narzędzie realizacji celów społecznych przedsiębiorstwa

Corporate foundation as a tool for achieving corporate social goals

Autor

  • dr Monika Kwiecińska Section of Economics and Organizational Studies

Słowa kluczowe:

corporate foundation, corporate community involvement

Abstrakt

W ostatnich latach w Polsce pojawiła się tendencja do tworzenia fundacji korporacyjnych. Takie właśnie organizacje non-profit, zakładane przez przedsiębiorstwa, są nie tylko coraz liczniejsze, ale też coraz ważniejsze. Tendencję tę można przypisać znaczeniu, jakie odgrywa w Polsce i na świecie koncepcja społecznego zaangażowania przedsiębiorstw (CCI z ang. Corporate Community Involvement). Odnosi się ona do zaangażowania przedsiębiorstw w inicjatywach społecznych poprzez udział finansowy, rzeczowy i zasoby ludzkie. Ma na celu zaspokojenie społecznych i gospodarczych potrzeb oraz oczekiwań społeczności, w których działają. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie wyników badań własnych otrzymanych w trakcie realizacji grantu, finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki w Krakowie, pt.: „Fundacja korporacyjna jako narzędzie realizacji celów społecznych przedsiębiorstwa”. W czasie realizacji badań własnych, udało się przeprowadzić 50 wywiadów skategoryzowanych wśród 72 zidentyfikowanych i aktywnie działających fundacji korporacyjnych w Polsce oraz 27 wywiadów z przedsiębiorstwami je tworzącymi. Badania przeprowadzono w maju i czerwcu 2012 roku. Dodatkowo przeanalizowano strony internetowe 86 fundacji i firm założycielskich.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2021-04-16

Jak cytować

Kwiecińska, M. (2021). Fundacja korporacyjna jako narzędzie realizacji celów społecznych przedsiębiorstwa: Corporate foundation as a tool for achieving corporate social goals. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 27(100), 225–233. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2316