Jakościowe aspekty doskonalenia zarządzania organizacją

Qualitative aspects of the improvement of the organization’s management

Autor

  • dr Adam Skrzypek Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Wydział Ekonomiczny Zakład Zarządzania

Słowa kluczowe:

improvement, excellence, quality, quality management

Abstrakt

Doskonalenie to proces, który znajduje zastosowanie w wielu obszarach aktywności organizacji. Doskonalenie zarządzania dotyczy jakości, wiedzy, informacji, procesów i prowadzi do poprawy efektywności oraz konkurencyjności organizacji.
Doskonalenie organizacji powinno być zintegrowane. Związki, jakie zachodzą pomiędzy doskonaleniem a zarządzaniem, widoczne są w zasadach filozofii TQM. Sprawdzonym narzędziem doskonalenia zarządzania jest cykl E. Deminga PDCA. Doskonalenie odbywa się z wykorzystaniem sprawdzonych modeli zarządzania. Usprawnianie systemów zarządzania to konieczność w warunkach zmiennego otoczenia oraz rosnących wymagań i oczekiwań klientów.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2021-04-15

Jak cytować

Skrzypek, A. (2021). Jakościowe aspekty doskonalenia zarządzania organizacją: Qualitative aspects of the improvement of the organization’s management. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 27(100), 131–146. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2305