Wynagrodzenia menedżerów a kreacja wartości spółek

Executives remuneration and companies value creation

Autor

  • dr Magdalena Mikołajek-Gocejna Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • dr Dorota Podedworna-Tarnowska Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Słowa kluczowe:

incentive programmes, management options, agency conflict, performance measures, financial crisis

Abstrakt

Prawidłowa konstrukcja pakietu wynagradzania menedżerów i otwartość informacyjna w tym zakresie stają się w obliczu wydarzeń ostatniego kryzysu coraz pilniejszą potrzebą biznesową, zarówno w zakresie motywowania menedżerów do tworzenia wartości przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim w sferze odbudowy zaufania inwestorów do kadry zarządzającej przedsiębiorstw i całego rynku finansowego. Efektywny system wynagradzania menedżerów koncentrujący uwagę na generatorach sukcesu organizacji, spaja cele kadry kierowniczej z celami akcjonariuszy, jak również pozwala związać z firmą kluczowe osoby, umożliwiając jednocześnie przyciągnięcie najlepszych pracowników z rynku.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2021-04-07

Jak cytować

Mikołajek-Gocejna, M. ., & Podedworna-Tarnowska, D. (2021). Wynagrodzenia menedżerów a kreacja wartości spółek: Executives remuneration and companies value creation. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 25(98), 353–371. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2222