Determinanty rozwoju e-learningu korporacyjnego

Conditions of e-learning implementation in an enterprise

Autor

  • prof. dr hab. Leszek Kozioł Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Słowa kluczowe:

training, learning organization, e-learning, self-regulated learning (SRL)

Abstrakt

W artykule przedstawiono istotę, znaczenie oraz warunki skutecznego wdrażania i rozwoju e-learningu korporacyjnego. Scharakteryzowano czynniki techniczno-technologiczne IT, poruszono kwestie teorii uczenia się i nauczania oraz podano przesłanki ekonomiczno-organizacyjne i zarządcze implementacji e-learningu. Szczególną uwagę zwrócono na techniki: uczenie się zespołowe, kooperatywne (collaborative learning), uczenie się od innych (learn from others), uczenie się dokładnie na czas (just-in-time); opisano koncepcję samoregulowanego uczenia się (self-regulated learning – SRL) oraz jego komponenty takie, jak motywacja skierowana na osiąganie celów i efektów, zarządzanie czasem własnym pracownika, zarządzanie
środowiskiem oraz poszukiwanie pomocy. W konkluzji stwierdzono, że SRL w powiązaniu z e-learningiem korporacyjnym jawi się nam jako dynamiczny proces informacyjny generujący wiedzę z doświadczenia, fachowości i dojrzałości życiowej pracownika wchodzącego w interakcje z otoczeniem.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2021-03-25

Jak cytować

Kozioł, L. (2021). Determinanty rozwoju e-learningu korporacyjnego: Conditions of e-learning implementation in an enterprise. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 25(98), 61–72. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2172