Nowe trendy konsumenckie a sukces organizacji

New consumer trends and the success of the organization

Autor

  • Stanisław Tkaczyk Politechnika Warszawska COBRO - Instytut Badawczy Opakowań w Warszawie
  • Jolanta Kołuda Politechnika Warszawska Wydział Zarządzania

Słowa kluczowe:

Consumer, market, homogenization, heterogenization, consumption globalization, consumer ethnocentrism, deconsumption, domocentrism, ecologization of life, political consumerism, consumer boycott

Abstrakt

W pracy przedstawiono zagadnienia związane z przemianami zachodzącymi
w zachowaniu konsumentów w krajach wysokorozwiniętych. Omówiono wybrane aspekty zwią-
zane z nowymi trendami konsumenckimi, które rozwijają się miedzy innymi na skutek przesytu
nabywców spowodowanego nadmierną konsumpcją oraz potrzebą ochrony konsumentów
przed następstwami działań przedsiębiorstw, nastawionych na maksymalizację zysku. Stwierdzono również, iż jednym ze sposobów na uzyskanie przez firmy dominacji na rynku, może być
nowe spojrzenie na współczesnego konsumenta i redefinicja takich pojęć, jak np. „potrzeba
klienta”.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2021-02-16

Jak cytować

Tkaczyk, S., & Kołuda, J. (2021). Nowe trendy konsumenckie a sukces organizacji: New consumer trends and the success of the organization. Zeszyty Naukowe UPH Seria Administracja I Zarządzanie, 24(97), 23–41. Pobrano z https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/1981