Komplementarność źródeł informacji o produktach trwałego użytku

Autor

  • Ilona Bondos

Słowa kluczowe:

zachowanie konsumentów, poszukiwanie informacji, dobra trwałego użytku, źródła informacji

Abstrakt

Współcześni konsumenci są coraz lepiej poinformowani o interesującej ich ofercie, a przed podjęciem decyzji o zakupie gromadzą informacje z różnych źródeł. Celem artykułu jest identyfikacja zjawiska komplementarności pomiędzy źródłami informacji o ofercie dostępnymi dla nabywcy dóbr trwałych. Specyfika tej kategorii produktów powoduje, że proces poszukiwania informa-cji o dostępnej na rynku ofercie nabiera szczególnego znaczenia dla przebiegu całego procesu zaku-powego, jak również dla zachowania pozakupowego konsumenta. Autorka wykorzystała wyniki bada-nia ilościowego zrealizowanego w 2014 roku na próbie 418 respondentów; zastosowano analizę czynnikową dla zidentyfikowania związków komplementarnych pomiędzy źródłami oraz podkreślenia silnej niezależności, jaką cechuje się nieformalne źródło w postaci opinii znajomych o ofercie.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Pobrania

Jak cytować

Bondos, I. (2019). Komplementarność źródeł informacji o produktach trwałego użytku. Management and Administration Journal, 35(108), 117-126. https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/501