DOSKONALENIE ZARZĄDZANIA WIEDZĄ: WYKORZYSTANIE GAMIFIKACJI DLA EFEKTYWNEGO POZYSKIWANIA, UDOSTĘPNIANIA, ROZPOWSZECHNIANIA I DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ
DOI:
https://doi.org/10.34739/zn.2023.61.21Słowa kluczowe:
transfer wiedzy, gamifikacja wewnętrzna, zarządzanie wiedząAbstrakt
Opracowanie podejmuje problematykę motywowania pracowników do realizowania zachowań z obszaru transferu wiedzy. Jest to wyzwanie wielu współczesnych organizacji, które szukają metod i narzędzi wpływających na efektywność pozyskiwania, udostępniania, rozpowszechniania i dzielenia się wiedzą. W ramach artykułu przeprowadzono badania wstępne: systematyczny przegląd literatury oraz studium przypadku opierające się na wywiadach po-głębionych i analizie dokumentacji aby odpowiedzieć na postawione pytania: P1: Jaki jest wpływ projektów gamifikacyjnych na transfer wiedzy? P2: Czy każda gamifikacja wewnętrzna ma na celu również wsparcie transferu wiedzy? Wyniki wskazują, że transfer wiedzy jest kluczowym elementem wszystkich celów gamifikacji wewnętrznej, a elementy gier wpływają pozytywnie na kształtowanie pożądanych zachowań w ramach jego subprocesów. Są to jedynie badania wstępne, jednak wskazują one jednoznacznie na istotność problematyki i konieczność dalszych badań dotyczących wdrażania gamifikacji w organizacji w kontekście transferu wiedzy. Publikacja finansowana przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w ramach programu Wsparcie aktywności konferencyjnej – WAK – 2023.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Zeszyty Naukowe UPH seria Administracja i Zarządzanie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.