DOSKONALENIE ZARZĄDZANIA WIEDZĄ: WYKORZYSTANIE GAMIFIKACJI DLA EFEKTYWNEGO POZYSKIWANIA, UDOSTĘPNIANIA, ROZPOWSZECHNIANIA I DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34739/zn.2023.61.21

Słowa kluczowe:

transfer wiedzy, gamifikacja wewnętrzna, zarządzanie wiedzą

Abstrakt

Opracowanie podejmuje problematykę motywowania pracowników do realizowania zachowań z obszaru transferu wiedzy. Jest to wyzwanie wielu współczesnych organizacji, które szukają metod i narzędzi wpływających na efektywność pozyskiwania, udostępniania, rozpowszechniania i dzielenia się wiedzą. W ramach artykułu przeprowadzono badania wstępne: systematyczny przegląd literatury oraz studium przypadku opierające się na wywiadach po-głębionych i analizie dokumentacji aby odpowiedzieć na postawione pytania: P1: Jaki jest wpływ projektów gamifikacyjnych na transfer wiedzy? P2: Czy każda gamifikacja wewnętrzna ma na celu również wsparcie transferu wiedzy? Wyniki wskazują, że transfer wiedzy jest kluczowym elementem wszystkich celów gamifikacji wewnętrznej, a elementy gier wpływają pozytywnie na kształtowanie pożądanych zachowań w ramach jego subprocesów. Są to jedynie badania wstępne, jednak wskazują one jednoznacznie na istotność problematyki i konieczność dalszych badań dotyczących wdrażania gamifikacji w organizacji w kontekście transferu wiedzy. Publikacja finansowana przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w ramach programu Wsparcie aktywności konferencyjnej – WAK – 2023.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Opublikowane

2024-04-26

Jak cytować

Aleksandra Witoszek-Kubicka. (2024). DOSKONALENIE ZARZĄDZANIA WIEDZĄ: WYKORZYSTANIE GAMIFIKACJI DLA EFEKTYWNEGO POZYSKIWANIA, UDOSTĘPNIANIA, ROZPOWSZECHNIANIA I DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ. Management and Administration Journal, 61(134). https://doi.org/10.34739/zn.2023.61.21