Indyjska Społeczna Odpowiedzialność Biznesu: od filantropii do oceny zrównoważonego rozwoju biznesu i społeczeństwa

Autor

  • Patrick Gilormini ESDES − School of Management, Catholic University of Lyon

DOI:

https://doi.org/10.34739/

Słowa kluczowe:

odpowiedzialność społeczna biznesu, indyjskie korporacje, filantropia korporacyjna, raportowanie MŚP

Abstrakt

W ostatnich trzech latach Corporate Social Responsibility (CSR) w Indiach podlega ciągłym,
znaczącym zmianom. Determinantami tych zmian są przepisy i wymagania dotyczące prowadzenia
instytucji finansowych: the National Voluntary Guidelines on Social, Environmental & Economic Responsibilities
of Business [2011], the Security Exchange Board of India clause 55 [2012] oraz the New
Company Act section 135 [2013]. Indyjski CSR traktuje zasadniczo o przeznaczeniu zysków korporacyjnych.
Oznacza to bezpośrednie zaangażowanie się w funkcjonowanie lokalnych społeczności,
identyfikację ich podstawowych potrzeb i integrowanie ich z celami biznesowymi. Głównym obszarem
zainteresowania dla indyjskich inicjatyw CSR są: dobrobyt społeczności, edukacja, opieka zdrowotna i
rozwój obszarów wiejskich. Artykuł przedstawia historyczne uwarunkowania CSR jako filantropii
korporacyjnej w Indiach. Po prezentacji nowych ram prawnych i ostatnich zmianach instytucjonalnych,
analizuje ich wpływ na sprawozdawczość w zakresie CSR i wyzwań organizacyjnych dla indyjskich
przedsiębiorstw, szczególnie MŚP.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Opublikowane

2024-10-21

Jak cytować

Gilormini, P. (2024). Indyjska Społeczna Odpowiedzialność Biznesu: od filantropii do oceny zrównoważonego rozwoju biznesu i społeczeństwa. Management and Administration Journal, 34(107), 151-162. https://doi.org/10.34739/