Zarządzanie wiedzą wspierające zdolności innowacyjne przedsiębiorstw − jakościowa analiza danych
DOI:
https://doi.org/10.34739/Słowa kluczowe:
zarządzanie wiedzą, innowacyjność przedsiębiorstw, innowacje, potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa, zdolność innowacyjna przedsiębiorstwa, wyniki badańAbstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji analizy ukierunkowanej na ocenę
wpływu zarządzania wiedzą na zdolność innowacyjną przedsiębiorstw (innovation capability) oraz
prezentacja wyników badań empirycznych. Problem, jaki jest przedstawiony w artykule, to rozpoznanie
instrumentów zarządzania wiedzą jako przesłanki rozwoju zdolności innowacyjnej przedsiębiorstw
oraz sformułowanie modelu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Istotnym narzędziem
badawczym jest analiza relacji między instrumentami (elementami) zarządzania wiedzą
a zdolnością innowacyjną (inwencją i dyfuzją innowacji) na przykładzie 166 przedsiębiorstw.
W opracowaniu uwypuklono znaczenie wiedzy w tworzeniu innowacji prowadzących do wzrostu
konkurencyjności i rozwoju przedsiębiorstwa. Sformułowano dezyderat pod adresem menedżerów,
dla których ważną kompetencją jest poszukiwanie sposobów i instrumentów rozwoju nowych
form wiedzy, zastosowanie tej wiedzy w organizacji, zarządzanie przepływem informacji i wiedzy.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.