Zarządzanie kompetencjami komunikacyjnymi − autoprezentacja
Słowa kluczowe:
autoprezentacja, badania, człowiek, tarapaty, rekwizytyAbstrakt
W niniejszym opracowaniu autorka podjęła próbę opisania autoprezentacji jako specyficznej gry społecznej. Przedstawia ją w charakterystycznej dla goffmanowskiego paradygmatu dramatycznego koncepcji – występu przed innymi ludźmi. Wskazuje strony odbywającego się spektaklu i role, jakie przyszło im odgrywać. W tekście zaakcentowano przyczynę motywacji utrzymywania wybranego przez siebie wizerunku i opisano mechanizmy na niego wpływające. Wreszcie zaprezentowano manipulacyjny charakter autoprezentacji. Autorka wskazała funkcje ujawnianych zachowań jednostki oraz przybliżyła genezę powstawania tarapatów autoprezentacyjnych. W artykule opisano wpływ atrakcyjności na odbiór jednostek i wskazano na rolę samoświadomości w zarządzaniu kompetencjami komunikacyjnymi.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.