Wybrane aspekty komunikacji marketingowej w marketingu 3.0
Słowa kluczowe:
marketing 3.0, komunikacja marketingowaAbstrakt
W opracowaniu przedmiotem analizy była kwestia badania relacji pomiędzy rosnącą
popularnością i zasięgiem Internetu a coraz większą liczbą osób otrzymującą dostęp do masowej
informacji. Dla zdecydowanej większości organizacji rozwój Internetu oznaczał głównie powstanie
nowego medium komunikacji marketingowej. W XXI wieku nie wystarczy, aby organizacja wytwarzała
dobrą jakościowo ofertę – musi się on w profesjonalny sposób porozumiewać z otoczeniem,
a to determinuje rozwój instrumentów komunikacji marketingowej w dobie marketingu 3.0. W artykule
przedstawiono różne podejścia do definiowania działań komunikacyjnych w marketingu 3.0
w kontekście dynamicznych zmian w otoczeniu rynkowym, głównie technologicznym, a także
podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu zmiany technologii determinują nowe zjawiska
w komunikacji marketingowej w marketingu 3.0. W opracowaniu wykorzystano wyniki badań
prowadzonych metodą desk research oraz obserwacje uczestniczące. Przeprowadzone badania
pozwoliły na pozytywne zweryfikowanie postawionej tezy dotyczącej istotnego wpływu zmian
technologicznych w otoczeniu rynkowym na działania komunikacyjne w marketingu 3.0.