Kompetencje pracowników źródłem sukcesu podmiotów leczniczych

Employee competence as a source of medicinal agents’ success

Autor

  • dr Renata Rasińska Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Iwona Nowakowska Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

Słowa kluczowe:

competence, improving staff success factors for therapeutic entities

Abstrakt

Wiedza i kompetencje pracowników są postrzegane jako cenne komponenty kapitału ludzkiego organizacji i dlatego zdobycie umiejętności właściwego zarządzania kompetencjami pracowników jest ważnym zadaniem dla menedżerów również w przypadku podmiotów leczniczych. Elementy sprzyjające sukcesowi to ciągły rozwój przedsiębiorstwa, zasoby, procesy i otoczenie. W przypadku podmiotów leczniczych należy zwrócić uwagę na korzyści nakierowane na pracowników (możliwość stworzenia zgranego zespołu) lub klienta (satysfakcja klientów, możliwość zaspokojenia jego potrzeb). Zasoby niematerialne są tak samo ważne jak materialne, a zasoby ludzkie są w tym przypadku kluczem do sukcesu. Bardzo ważna jest także motywująca rola konkurencji, a także poszukiwanie możliwości nawiązywania partnerstwa. Stworzenie dobrego, zaufanego zespołu jest dla wielu firm miernikiem sukcesu. Praca powinna zachęcać pracowników do rozwoju, dlatego coraz więcej specjalistów zajmujących się rozwojem organizacji i ich pracowników wskazuje na konieczność ciągłego podnoszenia kwalifikacji. Rozwój zasobów pracowników realizuje się m.in. przez różnorodne formy szkolenia poszerzające wiedzę, umiejętności i kształtujące zachowania pracowników oraz planowanie i realizację indywidualnych karier zawodowych. Promocja aktywnej postawy przedsiębiorców w zakresie szkoleń jest kluczowa w procesie popularyzacji programów zarządzania kadrą pracowniczą.

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Pobrania

Opublikowane

2021-04-06

Jak cytować

Rasińska, R. ., & Nowakowska, I. . (2021). Kompetencje pracowników źródłem sukcesu podmiotów leczniczych: Employee competence as a source of medicinal agents’ success. Management and Administration Journal, 25(98), 259-268. https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2212