Przywództwo – kierunek na zarządzanie partycypacyjne
Leadership – the direction of participatory management
Słowa kluczowe:
crisis, economic downturn, manager, leadership, management, motivation, communication, participationAbstrakt
W opracowaniu autorzy podejmują tematykę istoty i znaczenia przewodzenia w organizacji, wskazując na pożądane zachowania i role, jakie powinni pełnić współcześni menedżerowie. Szczególnie istotne są te aspekty w kontekście ogólnoświatowego spowolnienia gospodarczego i kryzysu, który miał i w dalszym ciągu ma niebagatelny wpływ na polskie przedsiębiorstwa. Jednym z instrumentów przewodzenia jest komunikowanie, w związku z powyższym w dalszej części zostały zaprezentowane wyniki badań nad komunikowaniem się w małopolskich przedsiębiorstwach. Badania te przeprowadzono w latach 2008-2011 na grupie 122 menedżerów. Wnioski i konkluzje wynikające z badania wskazują, jakie zdiagnozowano problemy i utrudnienia w zakresie komunikowania w organizacjach oraz w jaki sposób menedżerowie próbują je przezwyciężać.