E-SERVICES IN PUBLIC ADMINISTRATION ON THE BASIS OF THE POLISH SOCIAL INSURANCE INSTITUTION (ZUS)

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34739/zn.2021.55.03

Słowa kluczowe:

e-usługi, administracja publiczna, ubezpieczenia społeczne

Abstrakt

Mianem e-usług określa się takie usługi, których świadczenie odbywa się za pośrednictwem Internetu, często bywa ono zautomatyzowane i zdalne. Oprócz Internetu e-usługę można świadczyć także za pośrednictwem urządzeń mobilnych czy telewizji. Coraz szerszy wachlarz e-usług oferują instytucje ze sfery administracji publicznej, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów (zwłaszcza młodszego pokolenia) oraz wykorzystując rozwój cyfryzacji. Celem artykułu jest przedstawienie roli i opinii e-usługi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), gdzie zaimplementowano liczne elektroniczne narzędzia usprawniające pracę oraz umożliwiające nawiązanie kontaktu, uzyskanie informacji, wysyłanie i odbieranie dokumentów. Wszystko to w celu zwiększenia dostępności dla potencjalnych i obecnych klientów, a także dla efektywniejszej pracy. Dla realizacji celu wykorzystano następujące metody badawcze: krytyczną analizę literatury, analizę danych statystycznych, analizę wyników ankiety (przeprowadzonej przez ZUS) oraz ankiety stanowiącej badania własne

Pobrania

Statystyki pobrań niedostępne.

Opublikowane

2021-11-01

Jak cytować

OWCZARCZYK, A., & LAZUREK, J. (2021). E-SERVICES IN PUBLIC ADMINISTRATION ON THE BASIS OF THE POLISH SOCIAL INSURANCE INSTITUTION (ZUS). Management and Administration Journal, 55(128), 19-28. https://doi.org/10.34739/zn.2021.55.03