Rynek kart płatniczych w Polsce

The market of payment cards in Poland

Authors

  • Anna Jodełko Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Koło Ekonomiczne
  • Joanna Domańska Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Koło Ekonomiczne

Keywords:

x

Abstract

Karty płatnicze, jako nowoczesny instrument finansowy, na przestrzeni ostatnich lat zyskały duże grono zwolenników. Ich popularność na polskim rynku stale rośnie, pomimo odnotowanych przestępstw związanych z ich wykorzystaniem. Amatorzy kart płatniczych, których przybywa wraz z upływem lat, wychodzą z założenia, iż większym zagrożeniem jest wykorzystywanie tradycyjnych metod płatniczych. Mogąc wybierać z bogatej oferty banków mają możliwość dostosowania umowy do własnych potrzeb i preferencji. Lojalność klientów zostaje doceniona przez
podmioty emitujące karty poprzez przyznanie kart uprzywilejowanych. Dla ich posiadaczy jest miernikiem prestiżu, a także źródłem dodatkowych korzyści. W związku z powyższym należy dążyć do ciągłego rozwoju sektora kart płatniczych w Polsce, przy jednoczesnym minimalizowaniu szkodliwości przestępstw z nim związanych.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2021-05-20

How to Cite

Jodełko, A., & Domańska, J. (2021). Rynek kart płatniczych w Polsce: The market of payment cards in Poland. Zeszyty Naukowe UwS Seria Administracja I Zarządzanie, 29(102), 253–262. Retrieved from https://czasopisma.uph.edu.pl/znadministracja/article/view/2380